Niets is onmogelijk, zolang je het plan realiseert!

Zoals in de vorige weblog al stond beschreven, wil ik financieel onafhankelijk worden. Dit is niet in een dag te realiseren en er is een plan voor nodig. Dat plan is een groot geheel, maar bestaat uit meerdere stapjes. Een stapje daarvan is, om Hokjesdating BV te laten groeien tot een grote, landelijke datingsite.

Mediacampagne

Vorig jaar tijdens de lancering van de website, is er veel aandacht geschonken door diverse media. Hokjesdating stond meteen op de kaart als een onderscheidende website en werd besafbeelding spitschreven als “Een gat in de markt”. Exact een jaar geleden, deed ik een persbericht de deur uit en die is direct opgevangen door de media. In de eerste weken van de lancering was ik te gast bij diverse radiostations, televisieprogramma’s en ook de lokale en landelijke kranten wisten me te vinden. Je kunt hierbij denken aan een item bij “Koffietijd”, nieuwsitem bij Omroep Mercurius en het nieuwsprogramma “Met het oog op morgen”. De kranten benaderen mij voor paginagrote artikels met interviews. Hokjesdating was te lezen in de Spits, Metro, Leeuwarder Courant, Algemeen Dagblad en lokale dagbladen. Als klap op de vuurpijl is Hokjesdating onderwerp geweest van een strip in het dagblad Spits. Dit heeft vertrouwen gewekt bij de doelgroep waar Hokjesdating zich op richt. Door deze ontwikkelingen kwamen er dagelijks tientallen inschrijvingen bij. En dan te bedenken dat de periode tussen het idee en de daadwerkelijke oprichting slechts drie weken is geweest. Met andere woorden:

Niets is onmogelijk, zolang je het plan realiseert!

Op zoek naar groei

Welgeteld een jaar later is Hokjesdating nog steeds groeiende. De bezoekers weten de site te vinden en de recensies zijn positief. Omdat we vinden dat Hokjesdating B.V. weer een boost moet krijgen, is er een filmpje gemaakt voor media en pers. Het filmpje wordt opgestuurd naar diverse mediakanalen en pers, zodat Hokjesdating onderwerp van gesprek blijft in de media. Het doel van het filmpje is om veel nieuwe inschrijvingen te generen en eventuele samenwerkingen te laten ontstaan.

And… Cut

Zo`n filmpje is niet in een keer opgenomen en het had nogal wat voeten in de aarde. Zo leek het mij een leuk plan om buiten in een landelijke omgeving te gaan filmen. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas werkt dat niet zo in de praktijk. Het waaide hard en de zon scheen fel, waardoor het geluid en beeld niet van juiste kwaliteit waren. Dit bleek geen goede opname te zijn en daarom was er besloten om op een andere locatie te filmen. De tweede locatie was leuk, maar voorbijgaand verkeer en pratende mensen waren stoorzenders. Daarbij was er een kat die mijn aandacht vroeg en schoot ik continu in de lach. Kort samengevat: wanneer je besluit om een buitenopname te doen, zorg dan dat alle omstandigheden goed zijn. Windstil, bewolking en geen externe ruis, zorgen voor een goede beeld- en geluidskwaliteit.

De weersomstandigheden in de dagen die volgden waren niet in het voordeel om te filmen. Daarom is er een geluidsopname van een tekst gemaakt, die ik heb ingesproken. Deze tekst heb ik drie keer ingesproken, zodat de kans groot is dat er een goede geluidsopname tussenzit. Deze geluidsopname is onder een animatiefilmpje gezet, die gemaakt is door Fiverr. Je stuurt de opname op met je wensen en zij zorgen voor de rest. Binnen enkele dagen is het filmpje klaar en kun je ermee doen wat je wilt.

Ik wil dit filmpje heel graag met jou en de rest van de wereld delen. Kijk je mee?