Toeval bestaat niet, het heeft zo moeten zijn.

 

Traag
KatjaLinders / Foter / CC BY-NC

Een vernieuwde site lanceren: Het lijkt zo makkelijk, maar in de praktijk is het des te moeilijker. Dat heb ik aan den lijve ondervonden. Je hebt het kunnen lezen in de voorlaatste blog. Ons vertrouwen lag in de handen van de Russen. En in het begin stond dit vertrouwen als een huis.  Het product was gekocht en wij waren overgeleverd aan de kennis van deze Russen. Na zes februari werd ik echter sceptisch. Want het duurde en het duurde maar en de leden konden geen kant op.

Je hebt een ontmoetingssite en de leden willen in contact met elkaar. Zes februari word uitgesteld naar negen februari en ook deze datum wordt niet gehaald. Wat voor vertrouwen wekt dit bij onze leden en aspirant- leden? Juist, nihil.

 

Je koopt toch ook geen versleten sportschoenen om de marathon van Rotterdam te lopen?

Zo werkt het ook met een site. Mensen komen op een contactsite om in contact met elkaar te komen en niet om op elke pagina een foutmelding te begroeten.

Ik heb het een paar dagen aangekeken. omdat de Russen ook de kans moeten krijgen om het probleem op te lossen. Maar ze waren zo traag. Min geduld werd meer en meer op de proef gesteld en schoot van ongenoegen bijna tegen het plafond aan.

En als dat nou het enige was, dan had ik er eventueel nog mee kunnen omgaan. Maar als een probleem was opgelost, diende zich er weer een nieuw probleem aan. Het leek wel de wet van Murphy. (Wanneer het mis gaat, gaat het nog eens mis.)

En toen was ik het zat. Er moest een oplossing komen en wel direct. Want dit kon zo niet langer. Ik heb dit toen met mijn partner besproken op zakelijk niveau. We zijn privé en zakelijk partners en dat moet je goed kunnen scheiden. Dit ging gisteren ook weer prima, erg prettig dat dit kan trouwens. De mogelijkheid was om de Russen een ultimatum te stellen. Alle technische problemen moesten zijn verholpen voor een bepaalde datum en uiteraard geheel kosteloos.  De andere optie was, dat Gerben deze technische problemen ging oplossen, met de wetenschap dat de leden minder lang hoefden te wachten op een goed werkende site.  Het enige nadeel zou zijn, dat Gerben zijn klanten even opzij moest schuiven. Gelukkig vond hij dit geen probleem. want hij zag dat dit niet zo langer kon.

 We hebben voor de tweede optie gekozen, omdat hij al snel het knelpunt zag, waar de technische problemen waren ontstaan.  Ik had voorzichtige hoop dat het nog iets kon worden. En uiteindelijk is het allemaal opgelost.

De Russen moeten nog wat kleine aspecten veranderen, maar dat heeft geen hoogste prioriteit. De vernieuwde site werkt nu goed, dankzij de kwaliteiten van Gerben. En stom toeval wil ook nog eens dat het morgen Valentijnsdag is. Heeft het zo moet zijn? Ik denk het wel.

Hopelijk levert het veel blije mensen op en is de wereld een stukje minder eenzaam.

Het heeft van mij in elk geval weer een blij mens gemaakt..